Network Menu

SWEA Årsmöte i Perth, Australien

Fler bilder>>

SWEA Årsmöte i Perth, Australien

SWEA Internationals årsmöte gick av stapeln den 19-22 oktober i Perth, Australien. Vi började med mingel och buffet middag torsdagen den 19 oktober. Innan middagen berättade en aboriginsk kvinna om deras traditioner och danser. Dagen efter, fredagen den 20 oktober, satte vi igång med regionmötet. SWEA NJ är med i OAME-regionen tillsammans med Boston, New York, Atlanta, North Carolina, Philadelphia, Washington, D.C. och Virginia Beach. Vi saknade bara en avdelning (Virginia Beach) i Perth vilket är helt fantastiskt med tanke på hur långt vi alla åkte.

Under regionmötet diskuterades medlemskap, hur vi kan få in yngre medlemmar, medlems engagemang, kommunicerar med medlemmarna och programidéer.  På eftermiddagen var alla SWEA medlemmar inbjudna till regionmötet och SWEA NJ var den enda avdelningen i OAME som hade fler än ordföranden som kom, nämligen Iji Gunnarsson och Iliana Björling-Sachs.

Denna kvällen hade vi middag på South of Perths Yacht club med allsång och jättegod mat.  Utsikten var helt underbar och delfiner kom och hälsade på.

På lördagsmorgonen startade världsmötet med att varje regionordförande introducerade sin region. OEMA-ordförande Birgitta Koniali från Athen rapport finns på Facebook under SWEA världen, kolla på det.  Verkligen kul och det fick i gång mötet.

Därefter talade Barbro Osher, generalkonsul i San Francisco och grundare av SWEA San Francisco.  Hon är en underbar talare och hon gjorde oss mycket stolta att vara från Sverige.

Före lunch talade Lisa Lindström som är VD för designbyrån Doberman, med kontor i Stockholm och New York.  Hon var inspirerande och jag skulle gärna vilja jobba med henne. Hon är så full av liv och inspiration. Tyvärr missade jag eftermiddagens talare.

På lördagkvällen bar det av till Government House, som byggdes på sent 1800-tal. Huset är det engelska kungahusets officiella residens i Perth och drottning Elizabeth II bodde senast i huset på sitt besök i Perth, 2011. Vi fick en utsökt middag och njöt av underhållning av en Vaudevilletrupp, med stark man och dansare i Queen Elizabeths Ballroom. Som brukligt var det ett SWEA-lotteri, men ingen i SWEA NJ vann något pris, däremot vann en person i vår region två priser!

Jag var så stolt över SWEA NJ som hade totalt 4 medlemmar med i Perth.  Kanske var vi en av dom största avdelningarna som rest så långt.  Verkligen imponerande.

Läs mer på SWEA Internationals hemsida om vad som hände på årmötet>>

Det var verkligen kul att träffa nya Sweor och gamla vänner och jag ser fram emot många fler möten inom SWEA-världen.

Camilla T. Mörch

Orförande SWEA NJ